Dag 11: Lovina naar Tabanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annemarie Nab - WaarBenJij.nu Dag 11: Lovina naar Tabanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annemarie Nab - WaarBenJij.nu

Dag 11: Lovina naar Tabanan

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

26 Juni 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen werden we zoals gezegd om 05.30 uur opgehaald door Henry die ons naar de boot zou brengen om de dolfijnen te spotten. Onderweg zagen wij dat het bij de plaatselijke groenten en fruitmarkt al een drukte van jewelste was. Deze blijkt dus om 4 uur 's nachts te beginnen. Het is dan nog donker en ze zitten dan met een primitief lichtje hun waren te verkopen.
Bij het strand aangekomen stond er een Catamaran op ons te wachten. De lucht begon al wat te verkleuren van de zon die ging opkomen. Eenmaal op zee was de opkomende zon, ondanks wat wolken, goed te zien.
En toen was het wachten op de dolfijnen. Samen met nog wel 25 catamarans was iedereen opzoek naar de dolfijnen. En na ruim een half uur werd ons wachten beloont en zagen wij een aantal dolfijnen zwemmen. Ook hebben wij daarna nog lichtgevende plankton gezien en diverse vissen uit on ze hand laten eten.
Daarna na Banana Vista terug waar een heerlijk ontbijt werd geserveerd. Om 10.30 uur stond Henry weer voor de deur om ons naar de hotspring te brengen en de waterval. De hotspring viel erg tegen maar de waterval was erg mooi en niet druk. Onderweg vertelde Henry ons wat welke boom was en zo hebben wij vandaag weer veel gezien en geleerd over de natuur. O.a. de kruidnagel hoe die groeit en hoe die geoogst gaat en gedroogd wordt. Rond 16.30 uur kwamen wij aan in Tabanan. Het hotel ligt aan de rijstvelden met een hele mooie ligging en ook de kamer is erg mooi. Maar met 1 klein nadeeltje dat het centrum 2,5 kilometer van het hotel af ligt. Dus wij om 17.30 uur in het licht nog richting centrum om wat te eten. Het was niet ver maar we moesten langs een drukke weg lopen. In het centrum aangekomen alleen een soort KFC. Dus werd het een portie frietjes want de rest durfde we niet aan. Na een kwartiertje hadden we gegeten, de porties waren Iniminie, en zijn we terug gewandeld naar het hotel. Inmiddels was het donker en was het toch een spannende onderneming zo langs die drukke weg waar ze rijden als gekken. Maar we zijn levend bij het hotel aangekomen. En terwijl wij naar onze kamer lopen, lopen wij langs de buitenkeuken waar een kok heerlijk staat te kokkerellen. Blijkt dat ze geen restaurant te hebben maar wel een menukaart. Je kunt dit op je terras dan opeten. Na die Iniminie frietjes toch nog maar een Soto Ajam, een salade en pisang coreng besteld. Wat uiteraard duizendmaal beter smaakte. Helaas sluit ik ons reisverslag van vandaag af dat Annemarie een moord heeft gepleegd. Er bleek een knoeperd van een spin in de (buiten) badkamer te zitten. De spin bleek te snel om het te vangen dus heeft zij hem moeten pletten. Wat heb ik toch geluk met zo'n lieve, stoere zus! Want zonder haar had ik vannacht niet kunnen slapen. Morgen gaan we naar Tanah Lot Tempel en rijden daarna door naar Sanur waar wij 3 dagen aan zee lekker uitrusten van alles wat we gezien en gedaan hebben. Maar nu eerst een fijne nachtrust zonder spin ( hoop ik).

• 26 Juni 2018 - 18:12

Jan:

Fijn dat jullie weer een leuke interessante dag hebben gehad.

• 26 Juni 2018 - 19:03

Marianne:

Lieve zusjes,

Geweldig om te lezen dat jullie tot nu toe elke dag hebben kunnen genieten van het lekkere eten, de cultuur en de overweldigend mooie natuur ook zijn er hele grote spinnen die je liever niet in je slaapkamer aantreft. (Brrrrrr) Gelukkig is Annemarie niet snel bang en is die griezel voorgoed verbannen naar het spinnenrijk.
    Voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe. Geef geest en lijf maar even goed rust.

Geniet van jullie rustdagen aan het strand!!!!! Ik zal duimen voor mooi weer.
    Dikke kus, Marianne

• 27 Juni 2018 - 08:39

Mary:

Dank voor het uitgebreide verslag